matematice

ocurile matematice vizează în primul rând dezvoltarea interesului cognitiv. Pentru a avea succes, copilul trebuie să vrea să învețe și să învețe lucruri noi. Pentru a dori să înțeleagă, el trebuie să fie interesat. Din fericire, interesul cognitiv constă în natura copiilor, iar sarcina părinților este să sprijine cu atenție, cerând minții tinere tot mai multe provocări noi, provocându-l la competiție: „Puteți rezolva această problemă? Uită-te cât de interesant se va dovedi dacă ... "



Jocurile matematice pot semăna cu adevărate „activități”, dar ar trebui să rămână un joc voluntar, o călătorie comună în lumea interesantă a legilor și problemelor matematice. Aceste jocuri dezvoltă, de asemenea, abilitățile intelectuale ale copilului, vorbirea lui și abilitățile motrice fine.

Ce jocuri și jucării sunt utile pentru a face matematica cu copiii? Constructor, mozaicuri, puzzle-uri, tabele logice, jocuri logice și matematice, cărți de lucru cu sarcini în matematică, logică, numărare de bastoane, șiret.

Cantitate și factură

Vă învățăm cum să corelați numerele cu numărul de obiecte.

Avem în vedere totul și peste tot. „Câte mașini sunt pe drum? Pe ce etaj trăim? Câte nasturi ai pe cămașă? ”
Vă rugăm să găsiți cantitatea potrivită de articole: „Dă-mi, te rog, trei mere. Găsește și arată șase cărți, cinci jucării moi în cameră. Contă câte prosoape atârnă în baie. ”
Ne jucăm cu bastoane de numărat sau orice material adecvat care poate fi numărat (creioane, cuburi). Ne întrebăm: „Ia trei bețișoare și pune-le în fața ta. Acum adaugă încă trei. Cât a rezolvat? Șase, corect. Pune acum cât mai multe bețe, dar de o altă culoare. Câte bețe de această culoare ai obținut? Acum scoateți 2 bețe din rândul de sus. Cât a funcționat? ”Etc.
Învățăm să navigăm în seria numerelor, să jucăm în următorul și anterior. „Spune-mi care număr este mai mult de patru, dar mai puțin de șapte. Și de asemenea? Dă-mi 3 numere mai puțin de nouă ". Jucăm „ghici numărul”: Faceți viraje ghicind un număr în zece. Unul care ghicește, apelează numere diferite, spune liderul, numit mai conceput numit sau mai puțin.
Jucăm jocuri de masă care ilustrează numărul de subiecte („Primele mele numere”, „Învățarea numărătoare” etc.)
Proiectare forme geometrice

Vă învățăm să găsiți o formă dată printre multe forme, să vedeți forme geometrice familiare în obiecte, să continuați seria de forme geometrice, familiarizate cu proprietățile corpurilor geometrice volumetrice.

Veți avea nevoie de: un set de forme geometrice care conțin un număr suficient de părți cu aceeași formă - cercuri, cuburi, triunghiuri, dreptunghiuri, pătrate.

Luați: un set de 3-4 figuri de aceeași formă și culori diferite - de exemplu, 3 cercuri de două culori diferite și 3 triunghiuri de două culori diferite.

Dăm mai multe cercuri (părți de formă rotundă) și un triunghi sau pătrat. „Explicați care dintre aceste cifre este de prisos? (triunghi sau pătrat) De ce? (restul au aceeași formă, aceasta diferă ca formă) La sfârșit, împreună formulăm răspunsul corect - toate aceste figuri sunt cercuri, dar acesta este un pătrat, diferă ca formă.
Dăm mai multe forme care au o formă identică, dar diferite ca mărime sau culoare. Atribuire: „Împărțiți cifrele în grupuri. De ce te-ai împărțit așa? ”
Stabilim mai multe figuri în fața copilului. Alocare: „Găsiți-mi printre restul din set (constructor) atâtea pătrate cât există cercuri pe masă. Acum există tot atâtea triunghiuri. ”
Experimentăm cu forme, jucându-ne cu un constructor plat. Sarcina: „Îndoiți-mi una mare din pătrate mici. Din două triunghiuri - un triunghi "
Să luăm câteva desene pentru copii - o casă, un steag, un om de zăpadă, un brad de Crăciun - adică un desen pe care puteți recunoaște cu ușurință formele geometrice și vă puteți oferi să „desenăm” cu figurile existente „Haideți să ne construim casa din figurile noastre de pe masă (pătrat, partea de sus - un triunghi), iar următorul - un om de zăpadă (trei cercuri).
De la proiectantul cu blocuri de volum construim structuri. Scop: să vă familiarizați cu proprietățile corpurilor geometrice volumetrice „Ce credeți că se va întâmpla dacă puneți o bilă și un cub deasupra. Ia o casă? Va sta? Ce se întâmplă dacă puneți unul mare pe un cub mic? Ce se întâmplă dacă puneți un cub pe un triunghi? „Cum să construiești o casă pentru a nu se desprinde, ce ar trebui să fie mai jos, ce ar trebui să fie deasupra?”
Jucăm jucării concepute pentru dezvoltarea gândirii spațiale: puzzle-uri geometrice, „forme geometrice”, „tablă magică”. Alocare „Desenați un pătrat folosind bețe. Și cum se pot face două triunghiuri dintr-un pătrat? ”




Martha Simons

A 27-year-old freelance journalist based in London, specialising in the media industry.